Wednesday, July 11, 2012

Assalamualaikum wbt & Salam 1 Malaysia !

Apa kabar saudara pembaca sekalian? Aku harap anda semua berada dlm keadaan sihat sejahtera. Di saat aku menulis post ini, aku sedang berada di C Kopitiam seorang diri. Aku datang ke sini semata-mata untuk mencari ilham bagi menulis blog aku ini.

Hmmm.... Nak tulis apa ye?... Ok lah, first aku cerita pasal kehidupan aku selepas habis belajar. Aku berjaya menghabiskan study aku adalah pada awal bulan May 2012 yang lalu. Kemudian, aku stay sekejap kat rumah sewa aku yg terletak dlm Wilayah Persekutuan Putrajaya utk tempoh dua minggu. Tujuan aku stay kat sana adalah utk berehat buat seketika sebelum balik ke kampung halaman. Dalam tempoh tersebut, aku telah mengemas segala barang2 untuk dibawa pulang. Bayangkan betapa banyaknya barang2 aku setelah dikumpul semenjak aku di Tahun 1 hinggalah ke Tahun 4. Walau bagaimanapun, syukur ke hadrat Ilahi kerana Dia telah memudahkan segala-galanya.

Selepas itu, aku terus pulang ke bumi Kedah Darulaman dengan menaiki kereta Perodua Kancilku. Memang bosan sepanjang perjalanan kerana aku seorang diri shja. Huh!!! Akhirnya, smpai jugak aku kat kampung halaman pada pukul 3:30 pg. Walaupun sgt letih, tapi aku berasa sgt teharu kerana ibu tersayang sanggup menunggu & menanti-nanti kepulangan anaknya yang sorang ni. Senakal mana pun aku ni, tapi ibuku sgt menyayangi ku... TERIMA KASIH, MAK!

Kini, sedar tak sedar aku sudah hampir tiga bulan bercuti.... That's why aku skrg dah tak tahu nak buat apa, sgt bosan. Mungkin ada hikmahnya... Kalo aku tak cuti macam ni, mungkin blog ini akan terkubur macam tu je, kn....

Ada satu minggu tu, aku ulang-alik ke KL/Putrajaya sebanyak dua kali. Pikir2 balik, mmg agak susah tapi kekuatan yg Allah telah bagi telah aku gunakan sebaik-baiknya. 1st trip, aku pegi ke Putrajaya utk bawa balik semua barang-barang aku yg masih ada kat rumah sewa. 2nd trip, aku pegi dgn mak dan jugak adik bongsu aku ke KL utk mengambil adik perempuan aku dan jugak barang2nya sebab kebetulan, dia pun habis study pada tahun ni jugak.

Baru-baru ni, pada Selasa lepas bersamaan 3 Julai 2012 hingga hari Ahad (8 Julai 2012) aku telah pergi ke KL utk menghadiri satu majlis yang dianjurkan oleh rakan2 baikku di sana. Hampir semua rancangan berjalan seprti yang dirancang. Alhamdulillah, aku lafazkan...

Sekarang, apa yang ada dlm kotak fikiranku adalah Ramadhan Al-Mubarak yang akan datang tidak lama lagi. Bermacam2 persiapan perlu aku lakukan sama ada secara fizikal mahu pun rohani. Nampaknya, setakat ini dulu cerita aku pasal apa yang telah berlaku selepas aku tamat belajar. Aku harap masa2 yang akan datang, aku dapat mengoptimumkan lagi waktu yang Tuhan berikan kepadaku.

Sekian...



"OPTIMIZE YOUR POTENTIAL, MAXIMIZE YOUR ACHIEVEMENT"

1 comment: