Monday, July 9, 2012

Salam 1 Malaysia !!!

Bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia-Nya dapat kembali aku menulis blog ini untuk tatapan pembaca sekalian. Aku akui telah lama aku tak meluangkan masa untuk blog kesayangan aku ini dek kerana faktor masa dan jugak workload yg sgt byk.

Tapi, aku janji pada diri aku yg aku akan jadikan blog aku ini sebahagian drpd rutin harian aku...

Sedar tak sedar, kini kita telah pun masuk ke bulan Julai dgn seribu satu azam & cita2 yg masih belum terlaksana. Ayuh kawan2, kita teruskan perjuangan ini selagi nyawa dikandung badan. Utk pengetahuan semua, aku kini sedang bercuti panjang setelah 4 tahun bertungkus-lumus utk menghabiskan my first degree in Pharmacy. Setelah 2 bulan berada dalam tempoh cuti, jujur aku katakan yang aku sangat bosan tanpa membuat kerja2 yang mampu mendatangkan keuntungan terutamanya duit. Boleh dikatakan setiap hari, aku akan datang ke C Kopitiam, Bandar Darulaman untuk meneguk secawan White Coffee. Tanpa kopi, aku tidak akan dapat meneruskan hidup ini dengan jayanya.

Masa terus berlalu, aku percaya pada azali lg, segala takdir telah ditentukan. Berdasarkan kepada perancangan semasa, kemungkinan besar, my first posting bermula pada bulan 8 dan selewat2nya pada bulan 10. Aku harap, semuanya berjalan dengan lancar. Pasal induksi? Mgkn dlm bulan 8 atau 9, bergantung kpd maklumat terkini nnti. Aku berharap sangat yang aku dapat placement kat Putrajaya Hospital sebab aku sgt berminat dengan Nuclear Pharmacy.

Bila cakap pasal dah habis study, mestilah kita akan fikir pulak kan pasal konvo. Betul tak?  Convocation aku adalah pada 10 Oktober 2012 yang mana bertempat di Putrajaya International Convention Centre (PICC), Putrajaya. Pada hari tersebut, my parents tak boleh hadir sebab kebetulan adik kedua aku yang paling bongsu akan menduduki PMR. Bagi aku, itu semua dah pn tertulis sejak azali lg. Kemungkinan besar, pada hari kejadian, hanya aku seorang shja yang datang ke Majlis Konvokesyen tu nanti. Apa2 pun, aku masih lg bersyukur sebab aku dah pun berjaya menamatkan pengajianku utk Bachelor of Pharmacy (Hons).

That's it about my roughly planning for the time being. Ok lah pembaca2 sekalian, nampaknya, itu saja perkongsian aku kat pembaca2 Blog PENGGEMPUR GENERASI Y buat masa ini. Semoga kita bertemu lagi... Wassalam.


Akhir kalam drpd aku,

"OPTIMIZE YOUR POTENTIAL, MAXIMIZE YOUR ACHIEVEMENT"

No comments:

Post a Comment