Wednesday, January 6, 2010

Renungan bersama

Assalamualaikum w.b.t. dan salam sejahtera kpd anda semua yg sudi meluangkan sedikit masa utk membaca blog Penggempur Generasi Y ini.
Saya berharap kepada saudara sekalian sentiasa berada dlm keadaan sihat dan yg paling utama sentiasa mendapat keredhaan Allah Taala dlm setiap perlakuan seharian.
Kali ini saya nak berkongsi sedikit sebanyak dgn saudara yg dihormati sekalian mengenai 'Dugaan dan Rahmat di Sebaliknya'.
Saya yakin dan percaya setiap antara kita pernah mengalami dugaan. Yg membezakannya adalah sama ada ianya kecil atau besar. Apabila kita menghadapi dugaan, jgnlah pula kita melatah mahupun berkata yg bukan2 semata-mata utk menghilangkan stress yg dialami, konon2 nya. Sebenarnya saudara, apabila ada dugaan yg menimpa, kita sepatutnya bersabar dan yakin bahwa mesti ada hikmah disebaliknya. Ingat, Allah tidak akan memberi dugaan yg tidak mampu dihadapi oleh hamba2Nya. Jadi, yakinlah yang sebetul2nya, kalian semestinya mampu berhadapan dengan setiap dugaan @ nasib yg menimpa diri kalian.
Yakin dan percaya diri, PASTI kita dapat menangani dgn mudah apa2 dugaan yg menimpa. Tapi ingatlah wahai teman, sesuatu yg telah kita usahakan, sedang kita usahakan mahupun yg akan kita usahakn, sebenarnya hanya Allah Taala sahaja yg dapat mentukan keberhasilannya. Jadi, berdoalah kpdNya di samping berusaha menghadapi dugaan yg mendatang.

Fikir2kanlah dan Selamat Mengaplikasikannya!!!

No comments:

Post a Comment