Sunday, December 27, 2009

Bingkisan drpd MDHZ89 utk semua rakyat Malaysia

Salam 1 Malaysia

Apa habaq semua...? Especially org kedah n semua yg mengenali diri ini..
Sudah agak lama saya x tulis new post utk tatapan korg semua...
Alhamdulillah, malam ini berkesempatan juga saya upload post baru..
Topik yg saya nak bincangkn pd kali ini ialah pasal azam baru kita semua utk tahun baru nih..2010.
Pejam celik, pejam celik... Kini kita sudah pun berada di penghujung tahun 2009 dan cuma tinggal beberapa saja lg tahun 2009 bakal meninggalkan kita, maka datanglah tahun 2010 menyapa kita semua. Justeu, bersediakah saudara semua utk menghadapinya.
Bagi mereka yg tak sempat nak merealisasikn azam dan target mereka utk thn 2009, jgnlah cepat berputus asa, sebaliknya cuba anda semua buat post mortem bg mengetahuin faktor utama yg menggagalkn niat tersebut..

Kalian juga boleh membuat perancangan yg lebih awal lg teratur dlm memastikn azam n target korang semua mampu terlaksanakn utk thn 2010.
Kepada adik2 di luar sana yg akan melangkah ke tingkatan satu, saya ucapkan selamat maju jaya dan tahniah terutama kpd mereka yg mendpt tawaran ke sekolah berasrama penuh mahupun MRSM. Teruskan usaha adik2 yg telah adik2 lakukan sblm ini dan kalau boleh cuba adik2 kekalkan rentak kecemerlangan adik2 sekalian.. Adik2 mesti ingat, perjalanan adik2 masih terlalu panjang utk diredahi... So, teruskanlah perjuangan adik2!!!

Kpd mereka yg baru saja tamat menduduki SPM 2009, jgn duduk saja atau buang masa mcm tu saja... Sebaliknya, cuba anda semua lakukan aktiviti2 yg bermanfaat dan dpt membina jiwa kalian. Kalau ada antara saudara yg ingin kerja parttime, jgn mudah terpengaruh dgn pekerja2 kat tmpt kerja yg bersikap tak baik... Jagalah sikap dan adab sopan kalian.. Saya yakin, sbg rakyat Malaysia yg betul2 menghayati konsep 1 Malaysia, anda semua mampu lakukan yg terbaik untuk diri anda dan juga negara yg kita cintai.

Tidak lupa juga kepada kalian yg baru saja menamatkn pengajian di IPTA mahupun IPTS, tahniah saya ucapkan atas kejayaan anda mengharungi suatu tempoh yg agak lama sepanjang pengajian kalian di universiti saudara.... Saya berharap agar kalian semua memperoleh pekerjaan yg terbaik dan bertepatan dgn citarasa kalian... Bagi mereka yg tak dapat seperti yg diidamkn, jgn kecewa, mungkin itu adalah yg lebih baik utuk anda semua.

Happy 1 Malaysia
See u all...
Salam 1 Malaysia

2 comments:

  1. hehe...baguih2...mengupdate blog...teruskan usaha...x yah duk lepak umah ja...hehehe

    ReplyDelete
  2. asal banyak sangat 1 malaysia nih..

    ReplyDelete